Güncel Sayı

Cilt: 6 Sayı: 2, 30.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makaleleri

Derleme

Dr. Arş. Gör. Ahmet METİN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ 0000-0001-6519-2523
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Biliş, Aile Psikolojisi, Kişilik ve Bireysel Farklılıklar, Eğitim Psikolojisi
Okul Psikolojik Danışmanlığı
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Yasin ŞENYURT BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ, PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ 0000-0003-4779-9422
Sosyal Psikoloji, Klinik Psikoloji, İstatistiksel Analiz Teknikleri
Doktora Arzu ÇIRPAN KANTARCIOĞLU BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Psikiyatri, Gelişim Psikolojisi
Eğitim, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Doç. Aylin TUTGUN-ÜNAL Üsküdar Üniversitesi
Basın Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Cantürk AKBEN ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-2001-2784
Sosyal Psikoloji, Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer), Sosyal ve Kişilik Psikolojisi, Kişilik ve Bireysel Farklılıklar
Test, Ölçme ve Psikometri, Klinik ve Sağlık Psikolojisi (Diğer), İstatistiksel Analiz Teknikleri
Doç. Dr. Faruk Caner YAM TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ, REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ANABİLİM DALI 0000-0001-8392-9576
Ölçek Geliştirme, Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Kariyer Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Eğitim Psikolojisi
Arş. Gör. Gözde TEKBAŞ Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Dr. Öğr. Üyesi Halime EKER İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ 0000-0003-1801-3929
Eğitim, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Doç. Dr. Halis SAKIZ MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Eğitim Psikolojisi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Ceza Hukuku, Tıp Etiği, Kalp ve Damar Cerrahisi
Prof. Dr. Lut TAMAM ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ 0000-0002-9750-7531
Psikiyatri, Topluluk Psikolojisi
Dr. Öğr. Üyesi Meryem VURAL BATIK Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi 0000-0002-7836-7289
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile Danışmanlığı
Doç. Dr. Nihan ARSLAN NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Dr. Rumeysa HOŞOĞLU KAMA NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ, EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Dr. Öğr. Üyesi Semih KAYNAK AMASYA UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION
Psikolojik danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Test, Ölçme ve Psikometri (Diğer), Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Tuğçe SEZER Bir kuruma bağlı değildir
Psikiyatri
Doktora Türkan AYHAN ÖZ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, EĞİTİM BİLİMLERİ (DR)
Doktora Umut AYDOĞDU BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-9880-6480
Eğitimin Psikolojik Temelleri , Bilişsel ve Hesaplamalı Psikoloji, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Kariyer Danışmanlığı, Biliş
Aile Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Gelişim Psikolojisi, Eğitim Psikolojisi
Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Sağlık Bilimleri
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi
Dr. Öğr. Üyesi Ümre KAYNAK Bir kuruma bağlı değildir
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanında özgün çalışmalara, güncel yaklaşımlara ve araştırmalara yer veren uluslararası hakemli bir dergi olan Humanistic Perspective, Türkçe ve İngilizce tarama ve deneysel türde orijinal araştırma makalesi yayınlar. Olgu sunumu ve alan yazına yeni bir kavram ya da tartışma oluşturup katkı sağlayacak derleme çalışmaları dışında derleme makaleler kabul etmemektedirHumanistic Perspective'nin okurları başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanına ilgi duyan araştırmacılar ve uygulayıcılardır. Dergimize makale gönderecek yazarlar dergimizin Yazım Kuralları'na ve Etik İlkeler ve Yayın Politikası'na uymak zorundadırlar.

Humanistic Perspective, başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanında özgün makalelere yer verir.

Humanistic Perspective aşağıdaki konu alanlarında makaleler kabul eder.

  • Psikolojik Danışma Kuramlarının Uygulanması
  • PDR Güncel Yaklaşımlar ve Uygulanması
  • Okul Psikolojik Danışmanlığı 
  • Bireysel ve Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları
  • Kariyer Psikolojik Danışmanlığı
  • Aile Psikolojik Danışmanlığı
  • PDR Alt Uzmanlık Alanları Uygulamaları
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı Ölçeklerinin Geliştirilmesi ve Uyarlamaları
  • Eğitim Bilimleri Uygulamaları
  • Eğitim Psikolojisi
  • Eğitim Sosyolojisi
  • Madde Bağımlılığı
  • Kadın Araştırmaları 
  • Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları

YAZARLARA BİLGİ VE YAZIM KURALLARI


Humanistic Perspective dergisine yayımlanmak üzere makale göndermek isteyen yazarlarımızın "Makale Şablonu"muzu (Başlık Sayfası ve Tam Metin Şablonu) kullanmaları gerekmektedir. Makale şablonumuz dergimizin ön kontrol aşamasının en önemli kriteri olan yazım kurallarımız hakkında sizlere yol gösterecektir. Lütfen makale şablonunda belirtilen tüm kurallara uyunuz. 

Dergimize benzerlik oranı en fazla %20 olan makaleler kabul edilir. Benzerlik raporunu dergiye makale gönderirken DERGİPARK'ın intihal.net ile anlaşması kapsamında alabilirsiniz. 

Humanistic Perspectiveatıf stili olarak Amerika Psikoloji Derneği'nin (American Psychological Association) APA 7 formatını benimsemektedir. Makalelerinizde kullandığınız farklı kaynakların APA 7 formatına göre nasıl kullanılacağına dair geniş bilgilendirmeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

APA 7 Kaynakça Gösterim Örnekleri (Metin, Veri Setleri, Görsel İşitsel Medya, Çevrimiçi Medya)

DOI Numarası bulunan makalelerde hızlı bir şekilde kaynakça gösterim çıktısı almak için aşağıdaki siteyi öneririz. Sadece DOI numarasını kopyalayarak APA 7 formatında çıktı alabilirsiniz.

https://www.scribbr.com/category/apa-style/

HUMANISTIC PERSPECTIVE ETİK GÖREV VE SORUMLULUKLAR


Yazarların Etik Sorumlulukları


Humanistic Perspective dergisine makale göndermek isteyen yazarların aşağıda yer alan etik sorumlulukları yerine getirmeleri beklenmektedir.

  1. Humanistic Perspective dergisine gönderilen çalışmalar özgün olmalıdırlar. Yazarlar düşüncelerini ya da bulgularını desteklemek için kaynak göstermek suretiyle başka kaynaklardan yararlanabilirler. Ancak yararlanılan her kaynak, metin içinde dergimiz kurallarına göre (APA 7) alıntılanmalı ve kaynakça bölümünde yer almalıdır. Yazarlar, makalelerini dergimizin Yazım Kuralları göre ve Makale Şablonumuz'u kullanarak göndermelidirler.
  2. Yazarlar Humanistic Perspective dergisine gönderdikleri makalelerde çalışmada katkısı bulunmayan kişileri yazar olarak göstermekten kaçınmalıdırlar.
  3. Yazarlar diğer yazarlarla çıkar çatışması ve yazarlık ilişkisini açıklamalıdırlar.
  4. Hakemlerimiz ya da editörlerimiz gerektiğinde yazarların araştırmalarında kullandıkları ham verileri talep edebilir. Böyle bir durumda sorumlu yazar, ham verileri paylaşmaya açık olmalıdır.
  5. Yazarlar, çalışmalarında analizlerini yaptıkları verileri kullanmaya yetkili olmak durumundadırlar. Araştırma verilerinin başka bir gerçek ya da tüzel kişilikten alınması durumunda veriyi kullanma hakkına sahip olduğunu belgelemek zorundadırlar.
  6. Yazarlar, araştırmaya katılan katılımcıların çalışmaya istekleri doğrultusunda katıldıklarını, çalışmanın amacı ve kapsamı hakkında katılımcıları bilgilendirdiklerine dair belgeye sahip olmalıdırlar.
  7. Yazarlar, dergimize gönderdikleri yayımlanmış, erken görünüm ya da değerlendirme aşamasındaki makalelerindeki hata, eksiklik gibi durumlarda editör ile iletişime geçerek işbirliği yapmak durumundadır.
  8. Yazarlar, dergimize gönderdikleri yayımlanmış, erken görünüm ya da değerlendirme aşamasındaki makalelerindeki görüşlerin, bu görüşlerden doğabilecek hukuki ve cezai sorumlulukların varsa yazım eksikliklerinin ve hataların kendilerine ait olduğunu kabul eder ve aksi durumlardan doğacak olumsuzlukların Humanistic Perspective dergisini bağlamadığını bilirler.
  9. Yazarlar, dergimize göndermiş oldukları makalelerinin başka bir dergide yayımlanmadığını ya da yayımlanmak üzere gönderilmediğini kabul ve taahhüt eder.
  10. Yazarlar, değerlendirmek üzere gönderdikleri makalelerdeki yazar sorumluluklarının değiştirilmesini (Yeni yazar ekleme, yazarların sıralarını değiştirme, bazı yazarları çıkarma) teklif edemezler.
  11. Yazar, makalelerini oluştururken herhangi bir yerden destek almışlar ise ilgili desteğe ilişkin teşekkürlerini makaleye ekleyebilirler.
  12. Yazarlar, makalelerinin özel durumlarını (daha önce özetinin kongre bildirisi olarak sunulması, tez makalesinden çıkarılan yayın) editöre bildirmelidirler. Makale gönderim esnasında “Editöre Notlar” kısmında herhangi bir sebeple iletilemeyen bu özel durum bilgileri dergimizin panelinden mesaj ya da dergimizin ana sayfasında bulunan editör mailine iletilmelidir.
  13. Yazarlar makale gönderim esnasında “Aday Makale Taahütnamesi”, “Tevir Hakkı Devir Formu” ve makalede yayımlanmadan önce “Mizanpaj Taahütnamesi”ni doldurarak imzalamalıdırlar.
  14. Yazarlar, sadece ön kontrol aşamasındaki makalelerini geri çekebileceklerini bilirler. Ancak herhangi bir nedenle geri çekilmesi gerekli bir makalede tüm yazarların ıslak imzalı olarak “Makale Geri Çekme Formu”nu doldurmaları gerekmektedir. Geri çekmek üzere imzalanan formda makalenin neden geri çekilmek istendiği açık bir ifade ile belirtilmelidir.
  15. Yazarlar, dergimize göndermiş oldukları makalelerin özgün olduğunu ve çalışmalarının benzerlik oranını intihal tespit programları ile belgelemek zorundadırlar. Bu yüzden makale gönderim esnasında yazarlardan benzerlik raporu istenir. Benzerlik raporu almaya yetkin olmayan yazarlar bu durumu editörle iletişime geçerek çözebilirler.

Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları


Humanistic Perspective editör ve alan editörleri, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors ve COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors kapsamında aşağıda yer alan etik görev ve sorumlulukları yerine getirmelidirler.

  1. Editör ve Alan Editörleri, okuyucuların ve yazarların dergiyle ilgili bilgi ihtiyaçlarını giderirler.
  2. Editör ve Alan Editörleri, derginin bilimsel anlayış ve titizlikle geliştirilmesini sağlarlar.
  3. Editör ve Alan Editörleri, yayımlanmak üzere gönderilen makaleleri titizlikle inceler ve hakem görüşlerini yazarlara ileterek kaliteli yayınların çıkarılmasına katkı sağlarlar.
  4. Editör ve Alan Editörleri, dergi kapsamına giren makalelerin değerlendirme sürecini başlatırlar veya dergi kapsamına girmeyen makaleleri reddederler.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları


Humanistic Perspective dergisine yayımlanmak üzere gönderilen makaleler çift taraflı kör hakemlik sistemi ile değerlendirilir.

  1. Hakemler, değerlendirme sürecinin gizli yürütüldüğünü bilir ve değerlendirmek üzere kabul ettikleri makaleleri titizlikle incelerler.
  2. Hakemler uzmanlık alanları ile ilgili olmayan makaleleri değerlendiremezler. Bu yüzden sadece uzmanlık alanlarına girdiğini düşündükleri makaleleri değerlendirmek üzere kabul etmelidirler.
  3. Hakemler, kendilerine verilen süre içerisinde makale ile ilgili objektif, tarafsız, bilimsel, anlaşılır ve yapıcı bir değerlendirme raporu sunmalıdır.
  4. Hakemler kendilerine verilen sürenin çalışmayı değerlendirmek için yeterli olmadığı görüşünde olurlarsa editörden ek süre talep edebilirler.
  5. Hakem raporları, değerlendirme formunun yanı sıra metin içinde düzeltme önerileri ile yazara ulaştırılmak üzere sisteme yüklenmelidir.
    Hakemler, değerlendirmek üzere kabul ettikleri makaleyi değerlendirirken eğer makalenin özgün olmadığı ya da başka çalışmalardan kopya olduğunu düşünürlerse bunu derhal editöre bildirmelidirler.
  6. Hakemler, değerlendirmek üzere kabul ettikleri makalede çıkar çatışmalarının olduğunu düşünürlerse bunu editöre bildirebilir ve makaleyi değerlendirmekten vazgeçebilirler.
  7. Hakemler, değerlendirmek üzere kabul ettikleri makalenin değerlendirmesini tamamladıklarında makalenin yayımlanan sürümü dışında kendisine iletilen sürümlerini imha etmek zorundadırlar.
  8. Hakemler, değerlendirmelerini sadece makalenin içeriğini temel alarak yapmalıdırlar. Herhangi bir şekilde dini inanış, siyasi görüş veya cinsiyetçi bakış açısı ile değerlendirme yapmaktan uzak durmalıdırlar.
  9. Hakemler, makalenin kalitesinin artması ve bilimsel olarak güçlenmesi konusunda etkilidirler. Bu yüzden makale için düşünülen önerilerde yapıcı bir dil kullanılmalıdır. Düşmanca, küçümseyici, hakaret içeren bir dil kullanılmamalıdır.

Etik Dışı Bir Durumla Karşılaşırsanız


Okuyucularımız, yazarlarımız, hakemlerimiz ve alan editörlerimiz, yukarıda bahsedilen etik görev ve sorumluluklar kapsamında etik dışı bir durumla karşılaştıklarında bu durumu derhal info@humanisticperspective.com mail adresine iletebilirler.

Humanistic Perspective'de makale yayımı için hiçbir ad altında YAYIN ÜCRETİ (makale işlem ücretleri, editoryal işlem ücretleri, dil düzenleme ücretleri, renk ücretleri, gönderim ücreti, sayfa ücreti, üyelik ücreti, basılı abonelik maliyeti, diğer ek ücretler, diğer ücretler) istenmez. Derginin geliştirilmesinde lisansüstü öğrencilerinin önemli katkıları bulunmaktadır. Bu öğrencilere destek olmak için yapılan bağışlar kabul edilmektedir.


Humanistic Perspective - 2019


DergiPark Webhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hp | E-posta: hpeditorluk@gmail.com